nedelja, 22 maj, 2022
NaslovnaSrbijaPotpisan ugovor za početak radova na pruzi od Beograda do Niša -...

Potpisan ugovor za početak radova na pruzi od Beograda do Niša – prvo se gradi tunel između Đunisa i Stalaća

„Infrastruktura železnice Srbije“ saopštila je danas da je potpisala ugovor za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji tunela broj 4 na deonici niške pruge Stalać – Ðunis sa kompanijom „Čajna Relvej 21. biro grupa (China Railway 21 st bureau group) – Ogranak Beograd“, kao nosiocem posla u zajedničkoj ponudi sa većim brojem firmi.

U ime „Infrastrukture železnice Srbije“, kao investitora projekta, ugovor je potpisao generalni direktor Nebojša Šurlan. Na ovaj način počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Ðunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar. Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju tunela broj 4 između Stalaća i Ðunisa je 40,8 miliona evra (bez PDV-a), a sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.

Ugovor je potpisan nakon sprovedene javne nabavke, koja je bila raspisana 30. oktobra 2021. godine i realizovane celokupne tenderske procedure. Ovim radovima nisu obuhvaćeni koloseci, elektrifikacija, signalizacija i telekomunikacije. Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine.

Projektovanje i izgradnja tunela broj 4 na pruzi Stalać – Ðunis, samo je prvi deo projekta modernizacije ove deonice pruge na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Beograda i Niša.

Tender za drugu fazu projekta sredinom 2022.
Drugi deo predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać – Ðunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5). Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.

Postojeća pruga Stalać – Ðunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Ovom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35 do 40 putničkih i teretnih vozova. Kada čitav projekat bude završen, novom dvokolosečnom prugom Stalać – Ðunis, biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat.

Poređenja radi, njihova sadašnja maksimalna brzina između Stalaća i Braljine je 65 kilometara na sat, dok su koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put rekonstruisani pre više od pola veka.

Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom novog, drugog koloseka između Stalaća i Ðunisa, uz savremene elektrotehničke i telekomunikacione uređaje i postrojenja na ovoj deonici, propusna moć ovog dela međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju biće poboljšana, brzina vozova biće povećana, a bezbednost saobraćaja biće podignuta na znatno viši nivo, navedeno je u saopštenju.

Pored nosioca posla, u zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekat učestvuju i kompanije N-ING Beograd, Extra – Auto Transport Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, MC Transport design and simulation Beograd, China Railway design corporation Serbia – Ogranak Beograd i Makspro Zemun.

RELATED ARTICLES

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.