Tri potpuno električna krana raspoređena su na dva HS2 gradilišta u Velikoj Britaniji.
Jedan model isporučen od Engleske firme Select Plant Hire je od 250 tona Liebherr LR1250E i dva modela su od 160 tona Liebherr LR1160E.
Džinovske mašine imaju električni motor, punjivu bateriju visokog kapaciteta i kabl za napajanje, koji zajedno omogućavaju da su kranovi upotrebljivi dok su „priključeni“ ili „isključeni“ sa mrežnog električnog snabdevanja.
Ministar HS2, Endrju Stivenson, rekao je da HS2 otvara put zelenijoj i čistijoj praksi radeći unapred ka ostvarenju neto nulte emisije ugljenika od 2035. godine, sa dizel-slobodnim gradilištima od 2029. godine.
„Imati prvi potupno električni kran u Engleskoj je najnoviji korak da ovo postane stvarnost, kao i usklađivanje najvećih infrastrukturnih projekata zemlje sa ambicijama vlade za zeleni transport.“
Veći model Liebherr LR1250E i jedan od kranova LR1160E nedavno su dostavljeni na HS2-ove uobičajene lokacije u zapadnom Londonu.
Dva krana, koja uključuju sistem za samostalno sklapanje i samoobučavanje, koriste se za konstrukciju 850 metara duge Oak Bok železnice.
Mohamed El Šazli, menadžer zaštite životne sredine u Balfour Beatty VINCI SYSTRA, rekao je: „Dok radimo na isporuci za HS2, neprestano tražimo nove načine da umanjimo svoj uticaj na životnu sredinu i smanjimo svoju emisiju ugljenika.
„Sa samo pet potpuno električnih dizalica na svetu, zadovoljni smo što dve sada rade na našoj stranici; Testament posvećenosti napravili smo zajedno sa HS2 i našim partnerima da podržimo prelazak Velike Britanije na neto nultu emisiju.“