petak, 27 maj, 2022
NaslovnaSrbijaKojom trasom ćemo do Crne Gore: Počela izgradnja poslednje deonice Auto-puta "Miloš...

Kojom trasom ćemo do Crne Gore: Počela izgradnja poslednje deonice Auto-puta „Miloš Veliki“

Od oko 270 kilometara, koji Beograd dele od granice sa Crnom Gorom, do sada je u saobraćaj pušteno 132 kilometara Auto-puta „Miloš Veliki“ od Surčina do Pakovraća, a u toku su radovi na nešto manje od osam kilometara u delu od Novog Beograda do Surčina, kao i na oko 20 kilometara, od Preljine do Pakovraća. Ove dve deonice trebalo bi da budu puštene u saobraćaj tokom 2022. godine. Danas su počeli radovi na izgradnji poslednje deonice ove saobraćajnice od Požege do Boljara u dužini od oko 106 kilometara, u delu od Požege do Duge Poljane.

Tokom izrade projekta bilo je dosta polemike oko trase kojom će proći ova saobraćajanica, ali je kao najpovoljnije rešenje izabrana varijanta Istok 1, odnosno preko Arilja, Ivanjice i Sjenice. Druga varijanta, koja nije usvojena je podrazumevala put preko Zlatibora, koji bi bio oko 40 kilometara duži.

Ugovor za izgradnju deonice Koridora 11 od Požege do Duge Poljane potpisan je krajem prošle godine u Sjenici. Radove će izvoditi kineska kompanija CRBC, a posao je vredan 1, 5 milijardi evra.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je danas rekao da će auto – put biti značajan za razvoj tog dela Srbije i dodao da će podstaći i razvoj turizma.

„Za četiri godine će biti završen auto-put od Požege do Arilja i Ivanjice do Duge Poljane, tako da će građani i Novog Pazara i Sjenice imati autoputa do Beograda. To će puno značiti za čitavu Pštersku visoravan, dovođenje investitora i razvoj cele zapadne i jugozapadne Srbije“, kazao je Vučić.

Istakao je da je deonica od Požege do Duge Poljane najteža za izgradnju ne samo u Srbiji već u celom regionu, pošto će na ukupno 76 kilometara, biti 27 kilometara u mostovima i 24 kilometara u tunelima.

U „Putevima Srbije“ navode da je projekat auto-puta Požega – Boljare podeljen na tri poteza, od kojih prvi čini deonica Požega – Ivanjica dužine oko 20,4 kilometara, drugi Ivanjica – Duga Poljana dužine oko 53,9 kilometara i treći deonica Duga Poljana – Boljare, državna granica sa Crnom Gorom dužine oko 31,1 kilometara.

„Vlada Srbije prepoznala je koridor trase buduće deonice auto-puta, kao projekat od posebnog značaja, s obzirom na isplativost projekta, raspoređenost naseljenih mesta u područjima zahvaćenim projektom i političke faktore. Projekat je proučavan i optimizovan na osnovu odobrenog koridora trase Istok 1. Optimizacija je sprovedena na način da se na zahtev opština Arilje i Ivanjica trasa budućeg auto – puta izmestila van građevinskog i privrednog područja ove dve opštine, van Parka prirode Golija. Takođe, trasa je zaobišla područje manastira Kovilje“, objašnjavaju u „Putevima Srbije“.

 

Na svakom kilometru po jedan most

Samo u delu od Požege do Duge Poljane na kojoj su danas počeli radovi i čija dužina je oko 73,73 kilometara, ukupno ima 72 mosta u dužini od 34, 35 kilometara i 10 tunela u dužini od 16, 88 kilometara, kao i tri nadvožnjaka i 20 propusta. Gradiće ih kineska korporacija za puteve i mostove CRBC.

Putni pravac Beograd-Južni Jadran predstavlja krak Trans-evropske magistrale (TEM) koji na području Srbije i Crne Gore povezuje osnovni pravac TEM, od Gdanjska do Atine i Istanbula, sa Jadranskim morem. U okviru primarne mreže puteva Srbije i Crne Gore ovaj putni pravac treba da preuzme daljinske tokove sa postojećih magistralnih puteva Novi Sad-Valjevo-Užice-Bijelo Polje i Ibarske magistrale na delu od Beograda do granice sa Crnom Gorom.

„Koridor planiranog auto-puta jedan je od najznačajnijih saobraćajnih pravaca u putnoj mreži Srbije i Balkanskog poluostrva. Povezuje najznačajnije društvene i privredne centre, a širi značaj ovog putnog koridora ogleda se u tome što on preko Transevropske magistrale (TEM), čiji je krak, pruža evropsku, a preko luke Bar i mediteransku orijentaciju naše zemlje, dok kroz povezivanje luke Bar sa lukom Beograd na Dunavu povezuje Podunavlje sa Mediteranom“, navode u „Putevima Srbije“.

Predviđena izgradnja pet petlji

Na samom početku trase predviđeno je ukrštanje dva auto-puta, „Miloša Velikog“, odnosno E-763 Beograd – Južni Jadran i E-761 Požega – Kotroman, odnosno granica sa Republikom Srpskom, odnosno Auto-puta „Beograd-Sarajevo“. Osim toga, projektovano je još pet petlji, kojima će lokalno stanovništvo biti povezano sa ovom saobraćajnicom.

Petlja “Arilje“ – locirana je severno od Arilja. Ovom denivelisanom raskrsnicom auto-put je povezan sa državnim putem IB reda broj 21, deonica Požega- Arilje. Petlja “Ivanjica“ – locirana je severoistočno od Ivanjice u naselju Prilikama. Ovom denivelisanom raskrsnicom auto-put je povezan sa državnim putem IB reda broj 21, deonica Arilje – Prilike.

„Zbog nepovoljne topografije terena koja je uticala na pravac prostiranja trase auto-puta, nije bilo moguće locirati petlju bliže Ivanjici. Povoljna posledica ovakvog rešenja je u tome što je ostavljena mogućnost širenja grada na tu stranu“, objašnjavaju u „Putevima Srbije“.

Petlja “Duga Poljana“ – predstavlja vezu sa državnim putem IB reda broj 29, Sjenica- Novi Pazar–Sušice. Pozicionirana je istočno od Sjenice. Položaj ove petlje zadovoljava saobraćajne potrebe Sjenice, kao i saobraćaj iz smera Novog Pazara. Pored navedenih petlji, u cilju ekonomskog razvoja područja u neposrednoj zoni saobraćajnice, u „Putevima“ napominju da je predviđena izgradnja još dve petlje – “Međurečje“, koja predstavlja vezu Prirodnog parka Golija sa budućim auto-putem i “Karajukuća Bunari“, koja će ovu saobraćajnicu povezati sa Tutinom i Sjenicom.

RELATED ARTICLES

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.