Projekat je finansiran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj od 150 miliona evra, te sufinansiran grant sredstvima Evropske komisije sa 39 miliona evra. Deonica od Kostajnice do Putnikovog brda, građevinski je najzahtjevniji deo Koridora 5C kroz Srpsku.
Premostiti reku Bosnu prva je prepreka trogodišnjeg izazova. Trenutno se radi nasip i duboko temeljenje stubova. Vreme pogoduje radovima, pa je na gradilištu i u sred zime veoma živo.
– Tehnički ta deonica je dosta zahtevnija i mi kao preduzeće prvi put se suočavamo sa većim tunelima u fazi izgradnje – rekao je Davor Vučković, inženjer u JP Autoputevi Republike Srpske.
Većinu poslova trenutno rade mašine. Na gradilištu ih je dnevno oko 20.
Sve su to radovi druge deonice koridora 5C kroz Srpsku. Prva deonica, od petlje Rudanka do petlje Tovira, biće puštena u saobraćaj sredinom godine, čime će se povezati sa autoputem 9. januar. Predstoji i izgradnja treće deonice, od Tovire do Vukosavlja.
– Trenutno smo u završnoj fazi pripreme tenderske dokumentacije i već krajem januara ili početkom februara će tender biti raspisan za izbor izvođača i stručnog nadzora – dodaje Vučković.
Auto-put na evropskom koridoru 5C najvažniji je infrastrukturni projekat u BiH. Kroz Republiku Srpsku dug je ukupno 46,6 kilometara i trebalo bi da bude izgrađen do 2026. godine.