sreda, 6 jul, 2022
NaslovnaNajave događajaBauma 2022 - šta posetioci mogu da očekuju?

Bauma 2022 – šta posetioci mogu da očekuju?

Sa samo nekoliko meseci do sajma Bauma 2022, Lusi Barnard gleda kako će najveći svetski sajam izaći iz pandemije i šta posetioci mogu očekivati da vide na štandovima ove godine.

U Minhenu ga zovu Zeltštat, „grad“ ogromnih belih šankova podignutih na parkingu kongresnog centra „Neu Messe Munchen“, gde će se za samo četiri meseca održati najveći svetski sajam.

Svakako, za organizatore i izlagače na Baumi 2022, koja će se održati između 24. i 30. oktobra ove godine, šatori, u kojima su trenutno smeštene ukrajinske izbeglice, predstavljaju poslednji fizički podsetnik koliko se svet promenio otkako su kapci spušteni na poslednjem sajmu u aprilu 2019.

S obzirom da su velika okupljanja širom sveta zabranjena na početku pandemije 2020. godine, izložbeni centar Neu Messe Munchen je proveo veći deo poslednje tri godine pod pritiskom u hitnim slučajevima, prvo kao glavni centar za vakcinaciju protiv kovida u Minhenu, a zatim kao glavno gradsko središte za prijem izbeglica koje stižu iz Ukrajine, sa dve izložbene hale prepune kamp kreveta.

Sada, sa posetiocima sajmova koji se ponovo gomilaju u halama i sa šatorskim gradom koji treba da bude demontiran do sredine jula, pažnja se skreće na najveći svetski sajam.

Mnogi proizvođači originalne opreme sajam smatraju vitalnim prodajnim alatom, platformom za prikazivanje novih proizvoda i načinom za povezivanje sa postojećim klijentima, izlagači tradicionalno troše hiljade evra ne samo na unajmljivanje izložbenog prostora i popunjavanje ogromnim korporativnim štandovima, već i na raskošno gostoprimstvo za klijente i postavljanje timova osoblja u hotele tokom nedelje.

U aprilu 2021., Messe Munchen, organizator sajma, doneo je odluku da odloži Bauma 2022 za šest meseci od uobičajenog prolećnog datuma do oktobra, u nadi da će do tada pandemija i povezan haos u putovanju biti sređeni i zaista gotovi i da se svet vrati u obećanu „novu normalnost“.

Sajam je rasprodat

Čini se da se do sada ta odluka isplatila, a Messe Munchen ponosno objavljuje da je izložba 2022. ponovo rasprodata, na 200.000 kvadrata zatvorenog prostora i 400.000 otvorenog za više od 3.000 izlagača iz oko 60 zemalja.

„Celo sajmište će imati iste mere kao prošli put. Dakle, zaista smo zadovoljni tim brojevima“, rekla je Nikol Šmit, direktor sajma. „Sve u svemu, ponovo možemo da primetimo porast putovanja širom sveta. Dakle, čini se da je jedna stvar jasna: ljudi su željni da se ponovo sretnu, a sajmovi su odlična platforma za to.”

Ali, pošto je Messe Munchen obustavio sve marketinške i prodajne aktivnosti koje uključuju ruske i beloruske izlagače i posetioce i otkazao ugovore sa izlagačima iz tih zemalja, kineska vlada je postavila stroga ograničenja na putovanja svojih građana u odlazak, a značajan broj izlagača koristi pandemiju kao vreme da se sagledaju i preispitaju svoj pristup marketingu i putovanjima u inostranstvo, izgleda da će Bauma 2022, na neki način, biti drugačija vrsta sajma.

Još 2019. godine sajam je posetilo 627.603 posetilaca – najveći broj u 65-godišnjoj istoriji – dok je 3.684 izlagača iznajmilo rekordnih 614.000 kvadrata. Te godine su samo kineske firme zauzele 401 štand – oko desetine ukupnog broja – dok je Kina imala više od 5.500 posetilaca.

„Predviđanje broja posetilaca u ovom trenutku jednostavno nije primenljivo“, kaže Šmit. „Pretpostavljamo da zbog datih okolnosti nećemo viđati posetioce iz Kine i Rusije. Sve ostale zemlje će sigurno ponovo biti zastupljene.”

Poređenja radi, Šmit ističe da je IFAT, sajam vode i kanalizacije koji se na tom mestu održao krajem maja, ugostio 2.984 izlagača iz 59 zemalja i 119.000 posetilaca iz 155 zemalja, što je neznatno manje u odnosu na prethodni put..

Ipak, nisu odsutni iz Kine i Rusije ti koji izazivaju zabrinutost Šmit i njenih kolega, već oni koji su bliže kući koji su odlučili da ne učestvuju ove godine nakon što su iskoristili pandemiju kao priliku da preispitaju način na koji komuniciraju sa kupcima i kolegama.

Neki proizvođači, uključujući Volvo CE, JLG Industries i Metso Outotec, već su najavili da neće učestvovati na sajmu ove godine jer korporacije nastoje da upravljaju svetom nakon pandemije u kojem je rad od kuće preko Zoom-a i Microsoft timova postao norma i gde su menadžeri pod sve većim pritiskom da opravdaju trošak poslovnog putovanja, kao i marketinške budžete potrebne za izlaganje na Baumi.

Američko – italijanski konglomerat CNH Industrial koji proizvodi građevinsku opremu pod brendovima Case Construction i New Holland Construction je jedna od firmi koja je ove godine odlučila da propusti Baumu kao odgovor na promene u ponašanju kupaca nakon pandemije i prelazak na onlajn opremu poslednje dve godine.

„Evropska marketinška strategija CASE-a reaguje na promene na koje je ponašanje kupaca naišlo tokom pandemije“, kaže Federiko Bulo, šef evropskog sektora za građevinsku opremu u CNH Industrialu. „Tokom pandemije, ubrzali smo digitalne alate da bismo prilagodili socijalno distanciranje i pronašli nove načine poslovanja i ostali bliski našim klijentima.

Bez obzira na to, Bulo dodaje da kompanija nije postigla ustaljeno mišljenje o prisustvu na drugim velikim izložbama. „Ne isključujemo u potpunosti bilo kakvo učešće na globalnim sajmovima poput Baume u budućnosti“, dodaje on.

Značajno je da Šmit kaže da za razliku od prethodnih događaja Messe Munchen kao što je EkpoReal – koji je održan prošlog oktobra kao dvodnevni samit – Bauma neće prilagođavati svoj format kako bi uključio opciju za firme da učestvuju samo na mreži.

„Bauma će izgledati skoro isto kao 2019.“, kaže Šmit. „To će biti samo događaj na licu mesta i uživo. Mnogi naši kupci su nam rekli da online događaj nije opcija za njih. Oni žele da se sretnu lično, a njihovi klijenti žele da vide i upoznaju proizvode uživo.”

Liebherr će prikazati 70 radova na Baumi

Nemački proizvođač opreme Liebherr, tradicionalno jedan od najvećih izlagača Baume, kaže da ove godine planira da poveća broj svojih radova – sa 60 na 70 – na svom štandu na otvorenom od 14.500 kvadrata.

Firma kaže da planira da poboljša iskustvo posetilaca ove godine tako što će demonstrirati mašine uživo nekoliko puta dnevno i ponuditi „uvide i poglede na usluge i rešenja orijentisane na budućnost“, uključujući veliki fokus na smanjenje emisije ugljenika.

Štaviše, u Liebherr-u kažu da njegova ponuda gostoprimstva na izložbi ostaje jednako ključni deo izložbe kao i uvek ranije.

„Iako su pravila za sastanke licem u lice i događaje uživo sada značajno olakšana, zdravlje i bezbednost posetilaca i zaposlenih ostaju Liebherrov glavni prioritet“, rekao je portparol firme. „Odlaganje Baume sa proleća na jesen 2022. povećalo je verovatnoću da će Liebherr ponovo moći da ugosti i posavetuje što više svojih domaćih i međunarodnih kupaca lično u neformalnoj i bezbednoj atmosferi.

Japanski proizvođač kranova Tadano koristi suprotan pristup, rekonstruišući svoj štand kako bi bio veći nego ikad u pokušaju da pokaže kako se promenio otkako je kupio Demag posao mobilnih dizalica od Terek-a 2019.

Tadano štand veći nego ikad

„Od Baume 2019, Tadano je prošao kroz proces transformacije i mnogo toga se promenilo“, kaže Sven Ebinger, potpredsednik za marketing u Tadano-vim evropskim i pan-američkim operacijama.

Prema Ebingeru, kao i tradicionalnom fokusu na nove proizvode, Tadanov štand ove godine će se fokusirati na usluge firme, digitalna rešenja i posvećenost životnoj sredini.

„Naravno, živimo u novom svetu nakon krize kovid19, ali znamo da će timovi Baume učiniti sve da obezbede maksimalne bezbednosne i higijenske uslove“, dodaje Ebinger. „Želimo da budemo što optimističniji, Bauma je i dalje glavni sajam u svetskoj industriji dizalica i nadamo se da će posećenost biti što veća.“

Evropsko odeljenje Hyundai Construction Equipment-a kaže da ide još dalje, povećavajući prostor štandova za 30% i udvostručujući gostoprimstvo kupaca i unutrašnje prostore kako bi zabavili kupce i predstavili svoju novu tehnologiju.

Hyundai će se fokusirati na buduću tehnologiju

„Tehnologija budućnosti će biti centralni fokus na štandu“, kaže Hubertus Minster, direktor prodaje i marketinga za Evropu u Hyundai CE.

„Ovo će uključivati namenske oblasti za predstavljanje naše povezane tehnologije za planiranje i istraživanje, Hi-Assist 2D i 3D mašinsko navođenje i kontrolu, Hi-Detect inteligentne operativne bezbednosne sisteme i Hi-Care telematsko praćenje mašina i tehnologiju upravljanja voznim parkom. Kupci će imati priliku da iskuse i komuniciraju sa svakim.”

Minster dodaje da će, nakon pauze od prethodnih godina, Hyundai u potpunosti zabavljati kupce i dilere na svom štandu tokom sajma i da firma ohrabruje svoje dilere da „preuzmu vlasništvo“ nad iskustvom kupaca.

„Kako globalno tržište opreme nastavlja da napreduje, Bauma 2022 obećava da će ove godine biti najveća izložba građevinskih mašina na svetu“, dodaje Minster. „Iako je glavna publika možda iz Evrope, očekujemo da ćemo videti posetioce i izlagače sa svih teritorija sveta.“

Jedan od štandova koji će posetioci najviše pratiti ove godine je štand firme Zeppelin Baumaschinen, Caterpillarovog dilera u Nemačkoj i nekim drugim evropskim teritorijama.

Firma, koja obično deli stav sa američkim proizvodnim gigantom, ove godine će preuzeti isključivu odgovornost za promociju Cat proizvoda na sajmu nakon što je Cat u avgustu prošle godine potvrdio da ove godine neće zauzeti sopstveni stav.

Kao rezultat toga, Zeppelin obećava da će svoj štand učiniti većim i boljim nego ranije, sa ogromnom izložbom od više od 50 mašina, koje predstavljaju presek njegovog Cat portfolija, uključujući građevinske mašine, vozila za rudarstvo i rušenje i mašine za reciklažu.

„Imamo jasan koncept i dizajn koji teče kao crvena nit i koji se čak može razlikovati po malim stvarima“, kaže Ilka Kalin, šef marketinga u Zeppelin Baumaschinen. „Pokušavamo da našem sajamskom izgledu damo liniju i strukturu.“

„Svesno obraćamo pažnju na vidljivu podelu između pojedinih oblasti. Svaka mašina stoji za sebe, ali je takođe deo ukupne slike.”

Ona kaže da će održivost biti ključna tema na štandu ove godine sa velikim fokusom na mogućnosti popravke i ponovne izgradnje Zeppelin mašina.

Ali Kalin kaže da je drugi glavni fokus štanda – nova tehnologija – gde Zeppelin veruje da može dodati najveću vrednost; pružanjem stručnjaka na štandu koji mogu tačno da objasne kako nove digitalne funkcije mogu olakšati život kupaca. Firma planira da ponovo ponudi kupcima česte obilaske svog štanda.

„Na sajmu o našim eksponatima uvek brinu naši specijalizovani zaposleni iz odgovarajućih odeljenja, kao što su menadžment proizvoda ili odeljenje za obuku uslužnih tehnologija, koji posebno odgovaraju na pitanja posetilaca“, kaže ona.

„Digitalna tehnologija može da da značajan doprinos ovde i ponekad oživi naizgled apstraktne tehnologije građevinskih mašina. Animacije ili virtuelne reprezentacije mogu to da podrže. Stvaraju zabavnu vrednost, a to zauzvrat podstiče interesovanje za bliži pogled na proizvod – možda i iz drugačije perspektive – i dublje udubljivanje u temu.”

Peri investira u izložbenu halu

Firma je iznajmila čitavu izložbenu halu, koja se sastoji od više od 4.200 kvadratnih metara, kako bi prikazala svoje nove proizvode, a takođe će održati seriju prezentacija uključujući demonstracije uživo svoje tehnologije 3D štampanja. I, takođe, uveče, Peri planira da napravi jednako raskošan program gostoprimstva, ugostivši više od 700 posetilaca svake noći u svom „Peri Almu“ i zabavljajući ih tradicionalnom bavarskom hranom i muzikom.

„Zaista je teško predvideti nivoe posetilaca za Baumu ove godine. Niko ne zna kako će se stvari razvijati. Niko ne zna kakva će biti situacija sa koronom ili kakav će uticaj imati rat u Ukrajini“, kaže Markus Vel, Perijev šef komunikacija. „Ali sajam očekuje ukupno 450.000 do 500.000 međunarodnih posetilaca tokom sedam dana. Jedno je jasno, želimo da im što više poželimo dobrodošlicu na naš štand Peri.”

 

Izvor : www.bauma.de

 

RELATED ARTICLES

POSTAVI ODGOVOR

molimo unesite svoj komentar!
ovde unesite svoje ime

- Advertisment -

Most Popular

Recent Comments

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.

Sign In

Register

Reset Password

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.